■ Основні компоненти самоосвітньої діяльності
Стартовий
інтелектуальний потенціал — це певний обсяг знань, умінь і навичок, набутих учителем.
Знання — фундамент пізнавальної діяльності. Завдяки постійному саморозвитку
викладач постійно вдосконалює рівень інтелектуальної компетентності, а саме:
теоретичну підготовку; психолого-педагогічну підготовку; методичну підготовку;
технологічну підготовку.
1. Мотиви формування безперервної
самоосвіти
Під мотивацією розуміють сукупність внутрішніх та зовнішніх сил, які
спонукають педагога до діяльності та надають їй певного смислу. Серед мотивів
найчастіше зустрічаються:
• прагнення до постійного
самовдосконалення;
• прагнення до
самовираження;
• прагнення до
самореалізації та самоствердження особистості;
• професійне зростання;
• розширення кругозору;
• підвищення рівня всіх
компетентностей;
• наявність пізнавальної
зацікавленості;
• створення позитивного
іміджу серед учнів, батьків, колег;
• підвищення
кваліфікаційної категорії під час атестації;
• отримання нагород;
• підвищення особистісного
рейтингу на різних рівнях підпорядкування.
Психологи виділяють в структурі мотивації такі компоненти: самосвідомість,
самовиховання, самонавчання.
2. Навички самостійного оволодіння знаннями —
це навички, набуті
людиною на підставі власних психофізіологічних особливостей та вдосконалені в
процесі життєдіяльності:
•
читання;
•
слухання;
•
спостереження;
•
експеримент.
3. Уміння розумової діяльності:
• чуттєве пізнання;
• техніка мислення;
• вибір проблем і шляхів
розв'язання.
4. Уміння
самоорганізації пізнавальної діяльності — це вибір джерел пізнання:
• вибір форм самоосвіти;
• планування;
• організація робочого
місця; самоорганізація;
• самоаналіз; самоконтроль.
Основні завдання:
Основні завдання:
1.Виявлення особистісного рівня
професійної компетенції на підставі самодіагностики.
2.Раціональне планування самоосвітньої діяльності з
урахуванням основних напрямів розвитку освіти.
3.Досконала організація самоосвітньої діяльності й участь
у різноманітних формах методичної роботи.
4.Проведення моніторингу професійного зростання.
5.Узагальнення досвіду роботи за результатами роботи над
самоосвітньою темою.
Очікувані результати:
• підвищення загального рівня професійної майстерності викладача (підвищення рівня професійної підготовки, покращення всіх видів педагогічної компетентності: інтелектуальної, психологічної, управлінської, мотиваційної, комунікативної, проективної, дидактичної, методичної), моделювання особистого перспективного досвіду роботи, підвищення рівня організації навчально-виховного процесу;
• підвищення загального рівня професійної майстерності викладача (підвищення рівня професійної підготовки, покращення всіх видів педагогічної компетентності: інтелектуальної, психологічної, управлінської, мотиваційної, комунікативної, проективної, дидактичної, методичної), моделювання особистого перспективного досвіду роботи, підвищення рівня організації навчально-виховного процесу;
• підвищення рівня
організації навчально-виховного процесу (створення соціально-педагогічних
умов для становлення особистості кожного учня,
підвищення якості знань, умінь і навичок учнів, розвиток інтересу до
предмета та підвищення вихованості учнів).
Комментариев нет:
Отправить комментарий