среда, 27 августа 2014 г.

САМООСВІТА — СКЛАДОВА ПРОФЕСІЙНОГО ЗРОСТАННЯ

Основні компоненти самоосвітньої діяльності
Стартовий інтелектуальний потенціал — це певний обсяг знань, умінь і навичок, набутих учи­телем. Знання — фундамент пізнавальної діяль­ності. Завдяки постійному саморозвитку викла­дач постійно вдосконалює рівень інтелектуальної компетентності, а саме: теоретичну підготовку; психолого-педагогічну підготовку; методичну під­готовку; технологічну підготовку.


1. Мотиви формування безперервної самоосвіти
Під мотивацією розуміють сукупність вну­трішніх та зовнішніх сил, які спонукають педа­гога до діяльності та надають їй певного смислу. Серед мотивів найчастіше зустрічаються:
    прагнення до постійного самовдосконалення;
    прагнення до самовираження;
    прагнення   до   самореалізації   та   самоствер­дження особистості;
    професійне зростання;
   розширення кругозору;
   підвищення рівня всіх компетентностей;
   наявність пізнавальної зацікавленості;
   створення  позитивного   іміджу  серед  учнів, батьків, колег;
   підвищення кваліфікаційної категорії під час атестації;
   отримання нагород;
   підвищення особистісного рейтингу на різних рівнях підпорядкування.
Психологи виділяють в структурі мотивації такі компоненти: самосвідомість, самовиховання, самонавчання.
2.     Навички самостійного оволодіння знаннями
це навички, набуті людиною на підставі влас­них психофізіологічних особливостей та вдо­сконалені в процесі життєдіяльності:
читання;
слухання;
спостереження;
експеримент.
3.     Уміння розумової діяльності:
  чуттєве пізнання;
    техніка мислення;
    вибір проблем і шляхів розв'язання.
4. Уміння  самоорганізації пізнавальної діяль­ності — це вибір джерел пізнання:
    вибір форм самоосвіти;
    планування;
    організація робочого місця; самоорганізація;
    самоаналіз; самоконтроль.
                                     
Основні завдання:
1.Виявлення особистісного рівня професійної компетенції на підставі самодіагностики.
2.Раціональне планування самоосвітньої діяль­ності з урахуванням основних напрямів роз­витку освіти.
3.Досконала організація самоосвітньої діяльнос­ті й участь у різноманітних формах методич­ної роботи.
4.Проведення моніторингу професійного зрос­тання.
5.Узагальнення досвіду роботи за результатами роботи над самоосвітньою темою.
Очікувані результати:
    підвищення загального рівня професійної май­стерності викладача (підвищення рівня про­фесійної підготовки, покращення всіх видів педагогічної компетентності: інтелектуальної, психологічної, управлінської, мотиваційної, комунікативної, проективної, дидактичної, методичної), моделювання особистого пер­спективного досвіду роботи, підвищення рівня організації навчально-виховного процесу;
   підвищення рівня організації навчально-ви­ховного процесу (створення соціально-педаго­гічних умов для становлення особистості кож­ного учня,  підвищення якості знань, умінь і навичок учнів, розвиток інтересу до предмета та підвищення вихованості учнів).

Комментариев нет:

Отправить комментарий